Comisioanele bancare, afişate pe ecranele bancomatelor

Publicat: 28 August 2014

bancomat-cardBăncile vor fi obligate să afişeze pe ecranele bancomatelor toate comisioanele aferente operaţiunilor pe care un client doreşte să le efecuteze cu un card de debit sau credit, exprimate în suma exactă, nu procentual, potrivit unui proiect întocmit de Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor.
Bancomatele trebuie să afişeze pe ecrane toate informaţiile legate de costurile tranzacţiei, în ordinea operaţiunilor este vorba despre eliberare de numerar, transfer din cont, plăţi de facturi sau alte servicii solicitate.


Dacă se blochează sau se reţine cardul de debit/credit în bancomat, insituţia de credit care deţine ATM-ul are obligaţia să informeze efectuate de către client, acesta având astfel posibilitatea de a renunţa la operaţiunea respectivă, fie că clienţii respectivi pe ecranul terminalului despre termenul maxim de recuperare a cardului şi numărul de telefon la care clientul poate apela în această situaţie, cu intervalul orar specificat în care poate contacta banca.
Informaţiile privind costurile trebuie să fie vizibile şi uşor de citit, precizând suma exactă pe care o persoană o are de plătit pentru fiecare operaţiune, nu procentul perceput.
Reacția băncilor la proiect
Băncile nu agrează propunerea ca toate comisioanele din tranzacţiile cu cardul să fie afişate pe ecranele bancomatelor. Patronatele Bancare din România susţin că nu au fost consultate de Protecţia Consumatorilor când a fost gândit proiectul. Ele reclamă şi că perioada pentru dezbaterea propunerii este prea scurtă. Amenințate cu transparența maximă, băncile spun că vor creşte comisioanele dacă vor fi obligate să le afişeze pe ecranele bancomatelor. Dacă proiectul Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor va fi aprobat, băncile vor fi obligate să-şi schimbe sistemele informatice ale bancomatelor. Iar asta înseamnă costuri mai mari, care, cel mai probabil, vor fi suportate de clienţi.
În momentul de faţă, nicio bancă din cele aproape 40 prezente în România nu afişează pe ecranele bancomatelor informaţii detaliate despre comisioanele percepute. Doar bănci din SUA şi Australia arată astfel de informaţii.
Dacă proiectul este aprobat de autorităţi, băncile trebuie să-şi modifice softul bancomatelor astfel încât acestea să afişeze pe ecrane toate informaţiile legate de costurile tranzacţiei. Informaţiile trebuie să fie vizibile şi uşor de citit. De asemenea, Protecţia Consumatorilor vrea ca în cazul blocării sau reţinerii cardului în bancomat, să fie afişat termenul de recuperare al acestuia precum şi numărul de telefon la care clientul poate contacta banca.

Share
Joomla SEF URLs by Artio

Curs valutar